Zacusca de vinete cu hribi


O zacusca buna incepe intotdeauna cu gogosarii, fara de ei zacusca nu ar avea dulceata!
Imi place zacusca, de mica o pregatesc, dar acum dupa ani de teste, in care am jonglat cu cantitatiile legumelor, am inteles rolul gogosarului intr-o zacusca ... e tocmai esenta!
Pentru o portie de 8 borcanele + cateva felii mancate cu pofta si in tihna am avut nevoie de:
1kg vinete
3 kg gogosari
0,5 kg hribi fierti
0,4 kg ceapa alba si rosie
2 morcovi
600 ml ulei
0,6 kg pasta de tomate
3 foi de dafin
sare gronjuroasa neiodata
piper boabe


Vinetele le-am copt, le-am curatat de pielita si le-am tocat cu tocatorul de lemn.
Gogosarii i-am copt pe gratar, iar cand s-au mai racit le-am indepartat pielea bine rumenita si le-am tocat cu cutitul. Restul legumelor, spalate si curatate, le-am tocat marunt.
Am asezat vasul de fonta(e bine de folosit un vas de calitate, cu un fund gros - dar ce bine ar fi mers la un ceaun ...) la incalzit pe un foc mic. Am turnat uleiul. Cand uleiul s-a incins am adaugat ceapa si morcovul si le-am lasat la duntuit 5 minute, apoi am pus peste gogosarii, hribii tocati si vinetele tocate. Am amestecat bine si am turnat pasta de tomate (facuta de mama, fara conservanti).  Am adaugat la zacusca 15-20 de boabe de piper si cele 3 foi de dafin. 
Am lasat sa fiarba zacusca pe un foc mic, pret de 3 ore si jumatate cat sa se lege bine. Am mestecat regulat pentru a evita prinderea zacustei de fundul vasului. Am potrivit dupa gust cu sare( eu am pus 2 linguri rase de sare). Am lasat sa mai mai fiarba 10 minute si am oprit focul.
Zacusca gata facuta am turnat-o in borcane sterilizate. Borcanele umplute cu zacusca le-am asezat in tava cuptorului, incins in prealabil la o temperatura de 50-60 de grade. Am lasat tava in cuptor 25 de minute, cat zacusca din borcane sa faca crusta. Am scos borcanele le-am inchis bine cu capace si le-am asezat sub paturi, pana a doua. Cand s-au racit le-am asezat pe raftul din camara.
Cam asta e reteta pe care o prepar eu. Imi place foarte mult pentru ca este aromata, putin afumata de la legumele coapte pe gratar si are si ceva in plus ... hribi culesi de matusa!

6 comentarii:

  1. Zacusca asta am facut-o si eu,tot pentru prima data, dar cu champinioane, nu cu hribi . E excelenta !
    Mai am de incercat si reteta cu fasole.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dani: zacusca de vinete cu ciuperci champinion am pregatit si eu, acum 2 ani a iesit excelent! cu hribi am pregatit ca primisem cateva kilograme bune de matusa si am profitat :D. Te pup. Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. I d love to try this stew. It kind of reminds me for some reason of my grandmas Ratatouile.

    thx for sharing =)

    RăspundețiȘtergere
  4. ori cu champignoane, ori cu hribi, ori cu pleurotus ... ptr mine e cea mai buna !!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. @catkitchen :) ABSOLUT!
    @helen :) ohhh ratatouille, delicious!... now I'm hungry!

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiu si cateva retete de zacusca fara gogosari, si sunt bune si acelea.
    Insa aceasta cred ca e f. buna.

    RăspundețiȘtergere