Dulceata aromata de pere


2,5 kg pere
2 mere 
800 grame zahar
scortisoara
sucul de la 1 lamaie

Pentru dulceata asta am pus la bataie cate 2-3 pere din fiecare par din gradina, 3 perii ... 3 soiuri diferite ... unul face pere numa bune de pastrat peste iarna, altul face niste pere zemoase cu coaja galbena ... ti se topesc in gura, iar ultimul, dar nu cel din urma ... face niste pere mari carnoase ... 
Am spalat frumos fructele, le-am lasat sa se scurga apoi le-am eliminat samburi, le-am taiat cubulete, feliute ...mai putin merele, pe care le-am ras ... si le-am asezat in cratita, iar pe deasupra am turnat tot zaharul. Am dat cratita la rece, dar nu in frigider, pana a doua zi.
Am adaugat la fructe sucul proaspat de lamaie si 2 batoane de scortisoara. 
Am pus cratita pe foc mic, si am lasat sa fiarba pana ce dulceata s-a legat bine ... Am umplut rand pe rand borcane si borcanele, le-am pus celofan si le-am asezat sub paturi in cosul de nuiele, pan' a doua zi cand s-au racit complet si le-am transferat in camara, pe raft la racoare ...
Dulceata aceasta de pere e atat de aromata ... incat a urcat in topul preferintelor mele ...


sursa: Cartea mamei mele, Conservare frutta e verdure, Scuola di cucina, ed. Giunti Demetra
_____________________________________________________________
... si cu aceasta reteta participic la provocarea Dulce Romanie a lunii octombrie ... gazda : My fancy cake  , tematica: Ziua recoltei!

10 comentarii: