Chiftele in sos caju cremos


Ingrediente:
(4 portii)
500 grame carne macinata de oaie
1 lingura smantana pentru gatit
1/2 lingurita cardamom
1/2 lingurita piper
1/2 lingura frunze uscate de menta
1/2 lingurita nucsoara
1 ou batut
1 lingurita sare

350 ml apa
1/2 baton scotisoara
5 pastai cardamom
4 cuisoare
1 frunza de dafin

120 grame alune caju

3 linguri unt
1 ceapa fin tocata
2 catei de usturoi tocati
1/2  lingura ghimbir ras
1 lingurita turmeric
1 lingurita fulgi de ardei iute

150 ml smantana pentru gatit

Intr-un bol am amestecat carnea macinata cu smantana, praful de cardamom, piperul, sarea, nucsoara, frunzele de menta uscate si oul batut. Am dat carnea condimentata la rece pentru 30 de minute.
Cu degetele inmuiate in apa am luat cate putin din amestec si am format mici chiftele rotunde(26 de bucati).

Intr-o tigaie larga am turnat apa si am adaugat batonul de scortisoara, pastaile de cardamom, cuisoarele si frunza de dafin. Am asezat tigaia pe foc.
Cand apa condimentata a dat in clocot am asezat in ea intr-un singur strat toate chiftele. Am acoperit tigaia cu un capac, m-am asigurat ca focul este mediu si am lasat sa fiarba chiftele 12 minute.

Intre timp am luat alunele caju si le-am acoperit cu apa fierbinte. Le-am lasat acoperite 20 de minute.

Am scos chiftele din supa pe o farfurie si le-am acoperit cu un capac. Supa condimentata de pe chiftele am strecurat-o si am asezat-o deoparte.

Am rumenit ceapa si usturoiul in untul incins, pe un foc mai iute. Am adaugat ghimbirul ras, turmericul si fulgii de ardei iute ... Am amestecat si am adaugat supa condimentata si chiftelele. Am redus focul si am lasat sa fiarba 10 minute.

Am scurs alunele, le-am pisat si le-am amestecat cu smantana. 
Am turnat smantana cu alune peste chiftele, am amestecat bine si am lasat sa mai fiarba 4-5 minute.
Se servesc cu chapati sau paine naan.

Chiftelele aceastea fac tot deliciul ... sunt o bunatate de chiftele parfumate cu menta, imbracate intr-un sos cremos de alune ... si garnisite cu fulgi de ardei iute!



Sursa: Everyday Indian. A collection of Over 100 Essential Recipes

3 comentarii: