Korma de oaie cu alune caju

Am profitat ca mai aveam ceva carne de oaie in congelator si am facut o portie mai mare de korma de oaie cu alune caju si seminte de mac ... Nu oricui ii place carnea de oaie, recunosc pana acum cativa ani nu era printre favoritele mele .... imi placeau drobul si pastrama de oaie(the best ever!) ... dar de cand am descoperit bucataria indiana ... am descoperit noi gusturi ... care culmea imi si plac! ... iar lucrurile s-au schimbat.
... cred ca o masa e buna atunci cand ingredientele se imbina armonios ... si atunci clar nu-i poti rezista!


Ingrediente:
(2 portii)
350 grame carne de oaie taiata cuburi de 2 -2,5 cm
1/2 lingurita de cardamom macinat
100 grame smantana pentru gatit
1 mana de alune caju
1/2 lingura seminte coriandru
1 lingura de ghimbir proaspat ras
1 catel de usturoi
1/2 lingura seminte chimion
1 lingura fulgi de ardei iute
1 bucatica de 2 cm baton scortisoara 
1 lingura seminte de mac
1 lingurita sare
1 ceapa maruntita
3 linguri de ghee (am folosit ghee vegetal)/ unt nesarat
150 ml supa/ apa
100 ml iaurt

Am amestecat jumatate din alune cu semintele de coriandru, chimion, batonul de scortisoara, catelul de usturoi, ghimbirul ras, fulgii de ardei iute si sarea, si le-am mixat in blender cu 2 linguri de apa, pana ce am obtinut o pasta omogena ... 


Intr-o tigaie am calit ceapa in ghee-ul incins,  pana ce a inceput sa sticleasca, la un foc mediu. 
Peste ceapa calita am adaugat cuburile de carne, pasta de alune si semintele de mac. Am amestecat bine si am turnat peste apa si iaurtul. Am redus putin focul si am lasat sa fiarba, dar fara a pune vreun capac peste tigaie, pana ce carnea s-a fragezit(40 de minute). 
Am prajit restul de alunele intr-o tigaie, 3-4 minute, cat sa se rumeneasca ... le-am dat deoparte.
Peste carnea fragezita am turnat usor smantana amestecata cu cardamomul, mestecand continuu pana ce  sosul s-a ingrosat .... si am oprit focul.
Se serveste garnisit cu alunele prajite si usor sfarmate ... si pentru cei care au coriandru proaspat,  cateva frunze nu ar strica sa innobileze masa asta buna foc, crocanta si super iute! ... iar pentru cei care nu au(cazul meu) merge si patrunjelul din gradina! ...
O masa cu aroma bogata!


* cui nu-i place carnea de oaie, desi nu stie ce pierde, o poate inlocui cu carne de pui sau vita
** korma este un curry pe baza de iaurt specific Indiei centrale si de nord

Sursa: The Spice Lover's Guide to Herbs and Spices,Tony Hill 

6 comentarii:

  1. Sotul meu este amator de carne de oaie,asa ca daca vede vrea musai si el.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Moama ce-as manca-o pe toata!!! mie tare-mi place carnea de oaie! al meu stramba din nas, dar na asa o data pe an inghite ;) Super arata! pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie imi place carnea de oaie si mai ales de miel.
    Si imi place tare mult cum condimentezi mancarurile .

    RăspundețiȘtergere
  4. Antonina, si eu am pe cineva care stramba :) al meu a inghitit la sarmale :)) ...

    RăspundețiȘtergere