Bogatiile Toamnei 2011- ne-a placut!


Ieri dimineata eu si sotul meu am plecat spre targul de produse traditionale romanesti, desfasurat in parcarea Real 3! Dupa statul la semafoare si cozi interminabile in mult prea agitata Timisoara .... am ajuns... si ce sa vezi .... jumatate de parcare plina cu tarabe are producatorilor de prin Banat. Afisul promitea un targ grandios, nemaivazut .... in fine nu a fost chiar asa, dar a meritat sa mergem pana acolo caci in cele din urma, cei din spatele meselor ticsite ochi cu rodul muncii lor au meritat drumul, iar camara mea mai gemea dupa ceva borcane pline ochi cu bunatati!
Dupa o plimbare lejera printre randuri ...



.... am descoperit legume, fructe la preturi bune(la fel sau chiar mai mici ca cele din piata). Asadar, ai putut gasi gogonele, rosii si vinete la 2lei/kg, vinetele albe (caci de ele eram curioasa, c-am inteles ca-s tare delicioase si au mai putine seminte) la 2,5 lei kg, gogosarii rosii i-am luat la acelasi pret ca si in piata din Traian, 3 lei/kg, ardei kapia (deliciosi la tava cu ton si parmezan)  3 lei/kg (merita pretul ca erau tare frumosi, mari si carnosi), mere de Periam 2 lei/kg, pere de la gugulani la 6 lei/kg, cartofi de Belint 1leu/kg (desi nu a mai plouat la Belint de mai bine de 2 luni au avut recolta frumoasa de cartofi, dupa cum ne-a marturisit o tanti) ... La targ ai mai putut gasi ceapa, telina, conopida, dovlecei, varza alba si rosie, sfecla rosie (pentru gustul meu era cam mare, caci prefer sfecla mica ca-i mult mai gustoasa), struguri deliciosi (soiul Muscat de Hamburg sunt preferatii mei), prune mari si carnoase ! Ce mai ... un targ cu de toate pentru toate gospodinele dornice sa-si umple camarile, numa' bani sa fie!


Pe mine m-au incantat la culme mandretele de perele si merele de la un gugulan de la Vârciorova, din Caras. Merele gugulane sunt foarte gustoase, cu o aroma inconfundabila - printre preferatele mele!


Gogosarii galbeni, dupa vinetele albe mi s-au parut cele mai simpatice legume, urmatoarele doua imagini sunt cu dedicatie pentru D., buna mea prietena ...


Nu am plecat de targ fara o cutie de 3l de suc natural de mere la modicul pret de 15lei, preparat de cei de la Kronstadt Fructe, din Periam. 


M-au surprins placut cei din Periam, caci pe langa delicioasele mere, ne-au incantat si cu un suc de mere extraordinar, "mostenire de la svabi" dupa cum ei insisi spun.
Mi-au incantat retina si preparatele apicole, lactate si cele din carne, dar si mnerea de prune de Aldesti ...




Am plecat de la targ si cu vreo cateva kilograme bune de gogosari, ceva vinete albe bondoace, 2 vinete movalii atletice de la un producator din Belint, dar  si cu 1kg de branza de burduf de Bran si cas afumat de la producatorul Gicu Benga din judetul Brasov (30 lei/kg atat casul cat si branza de burduf). 


Domnii de la Brasov au fost mai aparte caci nu sunt din Banat, dar important e ca sunt romanii, la urma urmei asta e cel mai important ... oricum ne-au captivat cu preparatele lor ... doar sa gusti si iti e de ajuns sa te indragostesti de preparatele traditionale de Bran. Dumnealor au un atestat care dovedeste acest lucru si pe care cu mandrie il afiseaza, ca lumea sa stie ca preparatul cu care te imbie sa gusti e cu adevarat un preparat traditional de Bran.


De la domnul Benga, am aluat si saptamana trecuta branza de burduf in scoarta de brad, caci participase si la "Târgul tradiţional de toamnă şi Târgul meşterilor populari", desfasurat saptamana trecuta in Timisoara de la Muzeul Satului... de atunci mi se puse mie pata pe casul afumat de Bran!
La targ s-a gasit si ceva paine, in fel de de fel forme ... 


Ca de la orice targ/ expozitie nu puteau lipsi ... deja mult obisnuitele "fructe" de curte (cum le spune sotul meu) care mai de care mai sucite, rasucite si amestecate pe gratar ... spre incantarea si deliciul gurmanzilor...


... bineinteles am servit si noi ceva. Ca tot veni vorba de peste, pentru cei care adora crapul, se gasea viu la 14 lei/kg.


Cam asta e povestea .... ne-a placut targul, sper sa mai avem posibilitatea sa ajungem la cate un astfel de targ. Pacat ca cel din aceste zile a fost mai putin mediatizat si prea departe de oras ... e loc si de mai bine!

5 comentarii:

  1. Mi-ai incantat privirile si gandurile cu aceasta postare, iar gogosarii galbeni sunt o noutate pentru mine :) oare ce gust or avea?

    RăspundețiȘtergere
  2. wow,ce de bunatati,as lua ceva prune,carnati,,multumesc pentru postare,pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela ... si pentru mine sunt o noutate, nu am apucat sa-i gust ...
    Ina.... te cred! acum dupa ce am postat articolul... regret ca nu am luat cativa gogosari unguresti din aceia galbeni, macar mai 1 kg de prune, vreo 2-3 kg de kapia:( ...si pastrama de oi!

    RăspundețiȘtergere