Budinca de orez cu parfum de trandafir


Ingrediente:
(4 portii)
4 linguri orez bob rotund
1 cana apa
100 grame zahar
500 ml lapte
4 linguri faina de orez
1 lingura apa de trandafir
scortisoara

Se toarna cana de apa intr-un vas si se pune pe foc iute. Cand apa a dat in clocot se adauga cele patru linguri de orez si se reduce focul. Se lasa sa fiarba pana ce apa este in mare absorbita de orez. 
Intre timp, se pune laptele amestecat cu zahar pe foc mic, pana ce zaharul se topeste.
Se adauga laptele indulcit peste orez. 
Se amesteca faina cu putina apa, se adauga si putin lapte fierbinte si se toarna cate putin in orezul cu lapte de pe foc, mestecand usor.
Se lasa sa fiarba la foc mic 20 minute, cat orezul sa fie bine fiert si budinca legata. Din cand in cand se mai mesteca, sa nu cumva sa se prinda bob de orez de fundul vasului ...
Budinca gata fiarta se ia de pe foc si se parfumeaza cu o lingura de apa de trandafir ... apoi se toarna in 4 boluri ... se lasa sa se raceasca ... se pudreaza cu scortisoara si se serveste!

Desertul ideal!



sursa: Classical Turkish Cooking, de Ayla Algar

19 comentarii:

  1. Arata tare bine. Parfumul lui transforma aceasta zi mohorata intr-o zi calda!

    RăspundețiȘtergere
  2. WOWW!!! cat de bine arata!! mi-ai facut o pofta de zile mari!!

    RăspundețiȘtergere
  3. @FancyCake ... o da! budinca da un alt aer duminicii asteia ...

    @Antonina. offf, mai am o portie!

    sa aveti o duminica placuta, somnoroasa la caldura in sanul familiei :D

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte dragut blog-ul tau si budinca de orez e minunata.eu fac ceva asemanator dupa reteta pakistaneza.se cheama kheer si e desertul traditional in Pakistan.o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. sarah,multumesc pentru cuvintele frumoasa!
    legat de kheer m-ai facut curioasa :D!
    te pup si iti doresc o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. mmm, foarte fain! in general nu prea imi plac budincile de orez, dar asta arata absolut minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce prezentare frumoasa, iar parfumul se simte paa la Arad :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Facem si noi rizogala, asa ii zice in Grecia . Niciodata nu se-ajunge ... O sa incerc reteta asta sigur, arata de milioane . Mersi !

    RăspundețiȘtergere
  9. Zazuza multumesc!
    Delicious Flavours .... 60km ne despart :D. vin eu si aduc si desertul ;)
    Dani, astept reteta!
    va pup fetelor, o noapte placuta!

    RăspundețiȘtergere
  10. PS. eu va multumesc voua, imi dati energie sa mai fac o sesiune de cooking-photo :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Perfect, te astept cu mare drag! Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. wow!
    meserie de reteta...
    de unde ai luat apa de trandafiri?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Albinuto!
    multumesc frumos :)
    apa de trandafir am luat-o dintr-un magazin arabesc din Bucuresti. parca am vazut ca au si la carrefour ...

    RăspundețiȘtergere
  14. Imi place budinca de orez mult de tot...dar zici ca-n Timisoara nu gasim deloc apa de trandafiri? :(

    RăspundețiȘtergere
  15. Liana, parca am vazut in timisoara undeva ...dar nu-mi aduc aminte unde ... am sa intreb si prietenii!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce ma bucur ca am gasit reteta asta, am luat si eu o sticluta de apa de trandafiri saptamana trecuta - acum stiu exact ce o sa fac cu ea! Pupici :*

    RăspundețiȘtergere