Zacusca de fasole boabe



Zacusca de fasole, un deliciu pentru cei care sunt innebuniti dupa fasole ... sotul si cumnatul meu, ar fi unii dintre ei ... si tind sa intru si eu in clubul lor ...caci a inceput sa-mi placa, mai ales ca e cu gogosari, cu multi gogosari!
Pentru o portie mica de 5 borcane mai mari si unul mic ... am avut nevoie de:
0,5kg fasole alba uscata
4 kg gogosari rosii mari si carnosi
0,5 kg ceapa alba
700 ml ulei
800 grame pasta de tomate
4 morcovi
foi de dafin
piper boabe
sare gronjuroasa neiodata
Fasolea am pus-o la inmuiat in apa peste noapte. A doua zi am fiert-o in apa nesarata cu 1 foaie de dafin, 1 ramura de cimbru si boabe de piper.
Intr-o cratita am pus la duntuit ceapa si morcovul. Cand ceapa si morcovul s-au duntuit bine am adaugat gogosarii copti, curatati bine de pielita si tocati marunt. Am amestecat bine si peste am turnat fasolea fiarta, maruntita cu un batator(se poate da si prin masina de carne - sita mare) si pasta de tomate. Am adaugat cateva boabe de piper si 3 frunze de dafin.
Am lasat sa fiarba zacusca la foc mic, vreo 4 ore. Am potrivit de sare, am mai lasat cateva minute si am oprit focul.
Borcanele pline cu zacusca le-am dat la cuptor(incins la o temperatura de 60-70 de grade) pentru 40 de minute cat sa formeze o crusta. Am inchis apoi borcanele si le-am asezat sub paturi. Cand borcanele s-au racit le-am dat in camara, la rece.

6 comentarii:

  1. Zacusca este super buna.Pupici!Daca-ti face placere poate mi te alaturi si ma urmaresti si pe mine,doresc si eu sa-mi fac prieteni in blogosfera.Multumesc mult.Sper ca nu te-am deranjat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, DiaMar! Nici un deranj. pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am mancat niciodata, dar arata asa de bine incat m-ai convins sa incerc anul viitor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper sa nu te superi,am luat reteta de zacusca de la tine.
    Imi place tare mult!Pupici!

    RăspundețiȘtergere