Crema de hribi cu usturoi


Ingrediente:
8 catei de usturoi
400 grame hribi *
100 ml vin alb
150-200 ml  lapte
150 grame smantana grasa
ulei de masline
patrunjel proaspat
sare gronjuroasa
piper boabe
* eu am folosit si in varianta 300 grame hribi proaspeti+ 1 mana uscati ... nu conteaza de care, ciuperci sa fie ...

Am calit cateii de usturoi maruntiti in ulei incins. Dupa 1-2 minute, usturoiul capatase o culoare aurie, iar casa era deja impanzita de parfumul lui greoi .... era cazul sa arunc peste el ciuperciile maruntite. Am lasat sa se caleasca ciupercile 4-5 minute, apoi am turnat peste vinul alb.
Dupa 3 minute, timp in care alcoolul s-a evaporat in mare parte ... am luat 1/3 din ciuperci si le-am pus deoparte ... Peste restul de ciuperci din tigaie am adaugat treptat laptele si smantana, mestecand continuu. 
Cand compozitia s-a ingrosat am oprit focul si am mixat-o in robotul de bucatarie pana am obtinut o pasta consistenta. Am adaugat pastei ciupercilor ce le pastrasem deoparte ( nu-i obligatoriu, se pot mixa cu restul compozitiei ... doar ca mie-mi plac surprizele ... cele placute!), o mana de frunze de patrunjel proaspete tocate ... dupa gust, o lingurita de sare si 1/2 lingurita piper boabe proaspat macinat. Am amestecat bine si am turnat crema intr-un bol ...
O crema nemaipomenit de buna .... nu contine faina, nu are maioneza! .... doar foarte mult usturoi stins cu vin, ciuperci aromate si patrunjel mai mult sau mai putin, dupa gustul ... in cazul meu cat mai mult ... ce mai, o combinatie ... care merita incercata! Cum? Pe o felie de paine proaspat prajita stropita cu putin ulei de masline! ... 


Sursa: The Spice Lover's Guide to Herbs and Spices,Tony Hill 

Actualizare (30.12.2011):
acest post a avut o erata, la timpul de fierbere a ciupercilor cu vin, in acest moment am facut corectia(3 minunte in loc a 1 minut) ... greseala nu am observat-o pana acum cand am recitit articolul, greseala a fost din neantentie - nerecitirea articolului, imi cer scuze celor care au incercat reteta :(
... alcoolul din vin se evaporea prin fierbere! in cat timp si in ce cantitate depinde de flacara focului ... din momentul in care eu am turnat vinul peste ciuperci, a durat circa  1 minut pana a incep a fierbe si alte 2 minute pana cand mare parte din alcool s-a evaporat si volumul lichidului s-a diminuat.
Pentru ca alcoolul s-a se evapore, tigaia/cratita in care se pregateste crema nu se va acoperi cu capac.

Vinul are rolul de a intensifica aroma ciupercilor din crema. Sincer nu pot descrie aroma, dar clar creeaza dependenta!
De cate ori am facut crema am tot folosit cate un alt soi de vin alb, ce am gasit prin camara ... si crema a avut de fiecare data un gust usor diferit ... dar, de fiecare data irezistibil! ...
Pentru ca aceasta crema sa fie foarte buna musai de pus in ea o smantana grasa si dulce ... nu acra si trasa ca cea din comert!

9 comentarii:

  1. @Fancy Cake: multumesc frumos ... m-am straduit

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare-mi place ! Ciupercile sint asa de gustoase, iar cele uscate au parca un gust mai picant. Imi place, sa le folosesc la diverse retete - cel mai des in sosul pentru macaroane .

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de bine arata! tare-mi plac ciupercile!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac mult ciupercile si ale tale arata super.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Crstina,Dani,Antonina, DiaMar va multumesc pentru cuvintele frumoase! va pup si sa aveti o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. hribi! ce aroma minunata o fi avut crema asta! chiar mi-e dor de niste ciuperci din astea adevarate, de padure!

    RăspundețiȘtergere
  7. ZAzuza, ce sa mai spun ca am dar reload la reteta! :)) doua zile la rand ... si inca nu m-am saturat de ele!
    la anu' vb cu matusa sa aduca mai mult...o portie si pentru tine :D

    RăspundețiȘtergere