Prajiturele cu migdale, trase in ciocolata


Ingrediente:
pentru blat:
120 grame migdale macinate*
180 grame unt
40 grame cacao
2 oua
1 praf de sare
150 grame zahar
(anasonanason stelatcardamom, coriandrucuisoare, seminte fennelghimbir macinatnucsoarapiperscortisoara)
50 de grame de faina + 1/2 lingurita praf de copt

pentru invelisul de ciocolata:
300 grame ciocolata amaruie
120 grame unt
3 lingurite lapte
bombonele argintii pentru ornat

* eu am folosit migdale crude. 
Migdalele crude le-am rumenit in cuptor, le-am lasat sa se raceasca si apoi le-am macinat in rasnita.

Mod de preparare:
Cele 180 de grame de unt se topesc pe bain-marie si se amesteca cu praful de cacao.
Intr-un bol, se bat bine ouale cu sarea si zaharul. Pe rand, se adauga compozitiei amestecul de unt topit si cacao, migdalele macinate, condimentul de turta dulce si faina amestecata cu praful de copt.
Se unge o tava de 20x20 cm cu putin unt si se toarna in ea compozitia.
Se da tava la cuptor, preincalzit la o temperatura de 180 grade Celsius, pentru 40 de minute.
- Blatul este fragil si foarte pufos, si pentru a nu se rupe, se lasa sa se raceasca in tava in care s-a copt. -
Blatul  racit se portioneazat  in patratele de 2,5 -3 cm.


Ciocolata amaruite si untul se topesc pe bain-marie. Se adauga si laptele, se amesteca bine si se ia ciocolata topita de pe baia de aburi.
Patratele de blat roscovan si parfumate ca de Craciun, se trec prin amestecul dens de ciocolata amaruie si unt. 
Cubuletele invelite-n ciocolata se aseaza pe un gratar/tava la uscat. 


Fiecare prajiturica se orneaza cu cateva bombonele argintii.
Se dau la rece. 
Cand ciocolata s-a intarit, prajiturele se transfera in vase, care se inchid ermetic. Prajiturelele se pastreaza la frigider, pana la servire.



Ambalate frumos intr-o cutie legata cu funda rosie devin un cadou dulce cu aroma de Craciun, pe care sa-l oferi cuiva drag, mare iubitor de ciocolata si mai ales de turta dulce!

Sursa: revista lunara: Vero cucina, anno 4 - nr.12 dicembre 2010, pg. 77
_____________________________________
Cu aceasta reteta deosebita de prajiturele trase-n ciocolata particip la concursul de Prajiturele pentru Craciun organizat de Isabela,  Isabela Cuisine si Lucia, de la Pastai de Vanilie.

15 comentarii:

  1. Cat de frumoase sunt!!!Bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt foarte finute, felicitãri dragã:)

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt sigura ca sunt delicioase!
    bafta la concurs! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase si ciocolatoase. Pup si bafta!

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc frumos Dana,Cristina,Ramona Alina,Delicious Flavours, Sara & Miki si DiaMar!
    Ma bucur ca va plac! au avut un gust deosebit ... finute, dulci, aromate si ciocolatoase, altfel nu se putea :D
    Prajiturelele le-am facut cadou. m-am bucurat foarte tare ca tuturor le-au placut prajiturelele mele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ciocolatoate rau!!!Imi plac mult!Bafta la concurs!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. iami !!sper ca mai ai si pentru mine!

    RăspundețiȘtergere
  8. HHHHHhhhhhhhmm...in cel hal arataa!!!Salivez continuuu....Vleau s eu catevaaaa.....!!!!pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos arata cu acele perlute ;) Bafta la concurs!:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata minunat...iar gustul trebuie sa fie pe masura!

    o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Fetelor, multumesc pentru sustinere! am iesit si eu castigatoare! nu m-am asteptat .... m-ai am de lucrat(invatat) in ale dulcegariilor!

    Ma bucur ca v-au placut ca si aspect ... se putea si mai bine! gustul ... foarte foarte bun! o combinatia care-mi place mie de sarbatori!
    :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  12. Tare bune si elegant prezentate,pupici Deea!

    RăspundețiȘtergere