Bomboane pentru Craciun cu parfum de turta dulce

poze 24611

Pana mai zilele trecute faceam bomboane cu biscuiti de vanilie sau cacao sau margini ramase de la blaturi, dar am decis sa schimb macazul si sa folosesc un blat ciocolatos, pufos si cu aroma de Craciun ... si anume blatul de la prajiturele cu migdale, trase in ciocolata pentru ca mi-a placut aroma lui intensa, pufosenia si culoarea brun-roscata!
Pentru ca bomboanele sa fie pe gustul sotului meu le-am facut usor acrisoare si nu cu foarte mult zahar. In final, au iesit niste bombonelele ciocolatoase, aromate ca turta dulce si usor acrisoare ... o bunatate de sa te lingi pe degete! ... 

Ingrediente:
350 grame blat faramitat de prajiturele
120 grame ciocolata amaruie
50 grame unt 80% grasime
80 grame zahar pudra
2 lingurite mix de condiment pentru turta dulce 
(anasonanason stelatcardamom, coriandrucuisoare, seminte fennelghimbir macinatnucsoarapiperscortisoara
3 linguri gem de caise
50 grame cacao

Intr-un bol se amesteca blatul faramitat, ciocolata si untul, topite impreuna pe bain-marie, zaharul pudra, condimentele si dulceata de caise. Se degusta si daca mai e nevoie se mai poate adauga putin zahar sau mix de condimente.
Din amestec se formeaza bilute, putin mai mare mari ca o nuca, care se tavalesc prin pudra de cacao.
Bomboanele aromate se pastreaza la frigider, in cutii inchise ermetic, de unde se scot inainte de a fi servite.

poze 24021
______________________________________
Cu aceasta reteta ma inscriu la provocarea "Dulce Romanie", decembrie 2011. In aceasta luna provocarea este gazduita de Brandusa, Cooking with my soul. Brandusa ne provoaca sa pregatim prajiturele pentru Craciun si sa descoperim ghimbirul.
Cam lenesa am fost luna aceasta, dar am promis Brandusei ca am sa particip ... reteta propusa de mine  combina cele doua elementele propuse. 
Ghimbirul imi place nespus de mult, uscat, confiat sau proaspat, nu ezit sa-l folosesc. Consumul moderat de ghimbir e benefic pentru organism.
Prajiturele de Craciun imi plac nespus de mult! ... mai ales atunci cand au parfum de sarbatoare, acel parfum de turta dulce! ...

9 comentarii:

  1. Ce pofta am sa servesc macar una. Tare-mi plac, pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb, superb!! Am privit prima imagine 2 minute ;) Un parfum deosebit, o dulcegarie minunata!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunate si fotografii pe masura!!o saptamana minunata iti doresc si Craciun fericit si linistit!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bomboane chiar nu facusem in casa, o sa ii dau pe spate pe toti copiii din bloc. Mersi pentru pont

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt minunate aceste bombonele! foarte frumoase si hainutele de sarbatoare ♥
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata f bine! Sarbatori fericite, pline de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc mult pentru vorbele frumoase:)!
    Va doresc tot binele din lume si sa aveti sa aveti sarbatori fericite si sa va vina Mosul cu tot ce va doriti voi! :*

    RăspundețiȘtergere