Supa de verdeturi

DSC_030812


V-ati prins deja ca imi place spanacul, nu stiu ce am cu el, dar aroma, culoarea, textura imi plac la nebunie, dar nu doar mie ci si sotului meu care imi cere mereu sa-i pregatesc spanakopitas sau placinte fripte cu spanac, dar si sosul e la loc de cinste alaturi de 1-2 ochiuri tari de oua. Mie imi plac foarte mult supele. Primavara consumam des supe cu si de verdeturi.

Ingrediente:
250-300 grame verdeturi: spanac, salata creata, leurda
2 fire ceapa verde
2 fire usturoi verde
2 morcovi tineri
2 fire de leustean
patrunjel verde tocat
4 cani de apa
1 lingura smantana
ulei de masline/unt
sare, piper alb

Am tocat rondele partea alba a firelor de ceapa si usturoi (cozile le-am adaugat supei la final cu restul verdeturilor) si le-am calit in putin ulei de masline. Peste ceapa si usturoiul calit am turnat apa. Cand apa a da in clocot am adaugat morcovii taiat rondele si 2 fire de leustean. Cand morcovii s-au fiert am adaugat supei sare si piper, dupa gust, si  verdeturile tocate ( sau rupte bucatele cu manutele tele) , am amestecat cu lingura de lemn si dupa circa 1 minut am oprit focul.
Am lasat supa sa se odihneasca cateva minute si am adaugat smantana dreasa cu putina zama (din supa).
--- in unele dati cand nu vreau sa calesc ceapa si usturoiul, pun apa la fiert intr-o oala incapatoare si cand incepe a da in clocot arunc in ea morcovii, ceapa si usturoiul verde ---
Cum o consum? iau frumos o felie de paine si o rup bucatele ... bucatelele de paine le arunc in supa calda, dulce aromata, si frumos cu lingura de lemn ma servesc! ...
______________________
Cu aceasta reteta ma inscriu la provocarea Dulce Romanie, mai 2012 gazduita de mine, Andree-Elena - Toata ziua in bucatarie. Propunea mea pentru luna mai: retete cu SPANAC.

7 comentarii:

  1. Bella e buona questa zuppa di verdure dal colore così primaverile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Supa asta e pe gustul meu iar pozele tale sunt super.

    RăspundețiȘtergere
  3. Combinatia asta de verdeturi e super, pur si simplu sanatate curata! Iubesc salata verde, spanacul si leurda, ce bine ar fi sa le avem mereu in bucatarie proaspete...

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc fetelor! e o supa tare buna, am pregati-o luna aceasta cel putina odata pe saptaman!
    primavara asta a fost verde pentru mine! de acum incep sa ma bucur si de morcovi tineri, mazare, fasole verde :D

    RăspundețiȘtergere