Oua jumari cu spanac

DSC_014011

Ador spanacul! si combinatia spanac+oua e preferata mea!
Ouale facute jumari si cu spanac tanar e o combinatie care-mi place pentru micul dejun, dar recunosc ca mi-a placut si la pranz!

Ingrediente:
(1-2 portii)
3 oua proaspete de gaina
1-2 maini de spanac tanar
sare, piper
nucsoara (imi place in combinatia cu spanac)
unt

Am spalat spanacul, l-am lasat sa se zvante apoi le-am taiat fasii (sau se lasa intreg, daca frunzele sunt micute).
Ouale le-am batut (nu foarte bine, caci imi place ca jumarile din oua sa mai aibe ici colo putin albus copt) cu putina sare, piper si un praf de nucsoara(uneori presar nucsoara la final).
--- in ouale batute se poate adauga cascaval ras, parmezan sau o lingura de smantana  grasa ---
Am incins o lingura buna de unt in tigaie (dar am folosit in alte dati si ulei de masline sau de orez) apoi am aruncat in el spanacul. Dupa 1-2 minute am turnat peste ouale batute, am lasat cateva secunde, cat pe margine s-au copt usor si am mestecat ( daca se vrea o omleta/frittata, se reduce focul aragazului se acopera cu un capac si se lasa sa se coaca - cel putin asa fac eu - sau se da tigaia la cuptor). Am mestecat ocazional pana cand jumarile s-au copt ( au capatat consistenta dorita - daca bateam ouale bine bine si adaugam si smantana ieseau mai pufoase).

Cui ii place ceapa poate adauga si ceapa alba la jumari ( se taie ceapa pestisori, se caleste in untul incins s-apoi se adauga spanacul). 
E sezonul verde si cred ca ar merge si ceapa sau usturoi verde la jumarile aceastea.

DSC_014211


Mie una imi plac retetele simple si gustoase!
______________________
Cu aceasta reteta ma inscriu la provocarea Dulce Romanie, mai 2012 gazduita de mine, Andree-Elena - Toata ziua in bucatarie. Propunea mea pentru luna mai: retete cu SPANAC.

15 comentarii:

  1. Arata nemaipomenit! Simplu, rapid si frumos...si banuiesc foarte gustos !De abia astept sa il prepar si eu! O zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place spanacul, din pacate mananc atat de rar...Fotografiile arata foarte bine, cred ca ai un aparat performant. Este si asta un secret.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ador spanacul!
      fotografiile le fac cu un nikon D3100, obiectiv din kit.
      o zi frumoasa

      Ștergere
  3. Delicios si rapid, îmi place nucsoara :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. absolut, a fost deliciosa! imi plac omletele, jumarile cu legume si verdeturi :D

      Ștergere
  5. si asta trebuie incercata!Chiar in seara asta. Mersi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunata reteta......delicios de bun!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pozele nu reusesc sa le vad, dar imi inchipui, ce bine arata. Reteta asta o s-o fac negresit, imi place spanacul la tigaie.

    RăspundețiȘtergere