Supa de broccoli cu orez si cimbru


Imi plac supele, iar frigul le aduce des pe masa din bucataria mea ... 
Supa de broccoli este printre preferatele mele. 
Cu fiecare reteta noua in care ingredientul principal este broccoli, minunea asta de leguma verde ...  imi place tot mai mult. Sunt guri in casa care spun  ca nu le place, ca-i verde ... vor conopida ... nu stiu ei ce pierd ... dar la urma, ei pierd si eu castig .... caci imi ramane mie mai multa supa! ...

Ingrediente:
1 broccoli
2 linguri de orez
1,5l apa/supa de carne
sare, piper
cimbru
1 ceapa alba
2-3 catei de usturoi
ulei de masline

In putin ulei de masline se caleste ceapa maruntita. Peste ceapa calita se arunce 2-3 catei de usturoi zdrobiti, orezul si tulpina de broccoli si se toarna apa.Se lasa sa fiarba.
Cand orezul e pe jumatate fiert se adauga si buchetelele de broccoli si 1/2 lingurita cimbru uscat sau cat se doreste, dupa gust. 
Cand supa a fiert se opreste focul, se lasa  5 minute si apoi intr-un blender se paseaza toata supa, mai putin cateva buchetele(nu-i musai), pentru 5-7 secunde. Turnam supa pasata in vas si aruncam in ea si cele cateva buchetele pastrate, se condimenteaza dupa gust cu sare si piper.  Daca se doreste o supa mai fluida se poate subtia cu putina apa.
Se da supei un clocot si se serveste cu crutoane de paine sau simpla ... o reteta ideala si pentru zilele de post ...


Actualizare:
reteta testa si de Claudia Mic

10 comentarii:

  1. Noi am descoperit broccoli de putin timp dar ne place mult. E si sanatoasa leguma aceasta, iar supa arata asa de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Danutza, da e tare bun, ai mare dreptate si sanatos! arata superb supica, mai apetisanta decat cea cu parmezan ... dar la fel de buna!!!
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am mancat broccoli niciodata.Dar as papa un bol cu supa.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. DiaMAr, musai sa incerci broccoli! e foarte foarte bun! te pup si eu

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place broccoli dar nu am facut supa!Trebuie incercata ca arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt fan broccoli! tare bine mai arata supica!!

    RăspundețiȘtergere
  7. waw cum arata...am facut si eu supa de broccoli si a fost asa buna ....
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Adoro la zuppa di broccoli, sa di cose buone! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. multumesc fetelor, a iesit tare buna supica, si am papat-o cu mare pofta :D.
    Antonina, si eu sunt fan broccoli!
    Mimmi,ai dreptate e buna supa ... buna rau de tot :D

    Laura, Io adoro anche le frittate con broccoli... tutto è buono con i broccoli.
    una domenica bellissima :) ciao

    RăspundețiȘtergere
  10. wow ce bine arata si ce bun ,o sa incerc si eu cat de curand,merci de idee,pup o zi faina!!

    RăspundețiȘtergere