Supa-crema de broccoli



Ingrediente:
1 broccoli -500 grame
2 cartofi mici(140 grame) sau unul mai mare
1 ceapa alba
3 catei de usturoi
2 linguri de unt
1,2 l apa*
2 linguri smantana de gatit(optional)
5 linguri de parmezan proaspat ras
sare, piper
* se poate pune mai mult sau mai putin, functie de cat de mare e broccoli sau cat de consistenta se doreste a fi supa ...


varianta:1
Cartofii spalati si curatati i-am taiat in cubulete. Broccolii l-am desfacut frumos si am separat tulpina de buchetele. Tulpina am taiat-o cubulete.
Intr-o oala se pune la calit in unt ceapa tocata grosier. Peste ceapa calita am aruncat si catei de usturoi zdobiti cu latul cutilului. Dupa 1 minut am adaugat restul de legume si apa. Dupa ce supa a inceput sa fiarba am mai lasat cam 7 minute, cat legumele sa fie fierte si am tras oala de pe foc. Am turnat supa in blender, pastrand 2-3 buchetele intregi si am mixat cam 1 minut, viteza mica pana ce s-a format o pasta(merge si mai bine cu un blender vertical). Am adaugat supei branza rasa si smantana. Am dat gust cu putin sare si am rasnitat putin piper... si am bagat imediat la ghioznadel, adica am servit!


varianta 2: cand se pun legumele la fiert se pastra 2/3 din buchetelele de broccolii. Supa fiarta se mixata in blender, apoi se pune pe foc si se adauga in ea buchetelele pastrate. Se lasa sa fiarba 3-5 minute. La sfarsit, se adauga branza, smantana si se condimenteaza dupa gust cu sare si piper si se serveste.


varianta 3: daca se renunta la branza si smantana, supa se poate consuma in zilele de post.


Sursa: Smarty Recipe Blog 

9 comentarii:

  1. Foarte buna si sanatoasa! Noi am descoperit broccoli de putin timp si ne place la nebunie:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm, buna bunuta! Ador supele creme!

    Si eu am avut ieri broccoli la cuptor cu ceva cascaval afumat deasupra.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa!! e printre preferatele mele. Ai mei nu sunt prieteni cu brocolii, dar mie imi place tare! Super arata!

    RăspundețiȘtergere
  4. fetelor si mi-e imi plac supele, supele-crema ... broccoli, sotul meu spune NU NU NU cand aude de el, ca-i verde, am un "copil" mai mare in casa ... in timp cu rabadare il invat eu :)) (hope so!)

    RăspundețiȘtergere
  5. Fac si eu ! Cu crutoane, neaparat, prajite in putin ulei de masline . E grozav de buna !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. varianta 4 : daca se renunta la brocolli ,bei o cana de apa si ti trece foamea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) cu o cana de apa nu trece foamea, pana si medicii spun asta!

      Ștergere