Orez simplu delicios


Ingrediente:
(pentru 2-4 portii)
1 cana orez basmati* 
2 linguri unt/ ghee
2 cani de apa fierbinte
1 lingurita sare

*eu am folosit un amestec foarte bun de orez cu bob lung si orez american cu timp de fierbere de 15 minute

Mod de preparare:
Intr-un vas se pune untul la topit. In untul incins se adauga orezul, se mesteca continuu, iar cand orezul a inceput sa sticleasca, se toarna apa fierbinte si se presara sarea. Acoperim vasul cu un capac. Cu 2 minute inainte ca orezul sa fie gata, se ridica usor capacul si se lasa ca se ridice aburul.... apoi cu o furculita se amesteca usor orez, avand grija a nu se sfarma bobul de orez, care trebuie sa ramana intreg....si se opreste focul.
Orezul astfel preparat se serveste imediat.
Pe cat a fost de simplu de preparat acest orez, gustul a depasit orice asteptare ... un orez pur si simplu delicios ... garnitura ideala pentru un curry de carne picant sau un dal!
Eu l-am servit imediat cu un curry de pui ...


*** Pentru a fi siguri ca orezul este facut, la sfarsitul timpul de fierbere se ridica usor capacul, se iau cateva boabe ... iar daca orezul nu este fiert, se adauga putina apa si se acopera din nou cu capacul si se mai lasa cateva minute.
Daca orezul nu se serveste imediat...se poate pune putin mai multa apa la fiert, cam cu 1/2 cana in plus, si cand e gata se lasa la racit, iar inainte de servire se reincalzeste pe un foc mic/microunde.... sau pur si simplu orezul, preparat ca mai sus, se poate reincalzi usor, adaugand 2-3 linguri de apa...
...din pacate, eu nu am avut ghee, si nici timp sa fac macar un unt clarificat...oricum a fost bun si asa....a fost un orez pur si simplu delicios, a la Andreea! ... ioi, ce ma mai umflu in pene!
.... nu am avut nici orez basmati, dar astfel am aflat ca un orez simplu si delicios se poate obtine si cu un alt tip de orez, bine acum!... neaparat ca orezul sa fie de calitate! ... gustul conteaza.
____________________________
Actualizare: 
2012, 3 Martie
Acum, am ghee, chiar si din cel vegetal ... si pot spune ca Orezul basmati, sau chiar si orezul cu bob lung e nemaipomenit de bun, mai ales atunci cand e gatit cu ghee!
orezul simplu poate fi servit si cu pui in sos picant (piri-piri).
***Orezul basmati pe care il folosesc este de la Panzani.


DSC_00451
Pui in sos picant cu garnitura de orez basmati

Orezul basmati trebuie spalat si lasat la inmuiat inainte de a fi folosit in mancare.
Orezul se spala in mai multe ape reci pentru a indeparta amidonul (4-6 ape sunt suficiente, cu fiecare clatire se va observa ca apa va deveni tot mai limpede). Orezul spalat se tine aproximativ 20-30 de minute la inmuiat (tot in apa rece) si se scurge bine (cu ajutorul unei strecuratoare). 
Orezul fiert, care in prealabil a fost spalat si inmuiat, va fi nelipicios si pufos.
Din toate tipurile de orez gustate pana acum, basmati este preferatul meu ... e parfumat, la fiert devine pufos  ... e ideal pentru tocanitele mele indiene, care-mi plac mult.


2012, 19 Martie
Astazi am fost la cumpataruri si mi-am luat un orez basmati pakistanez (se stie ca orezul de cea mai buna calitate se cultiva in Pakistan). 
Pregatirea lui: 
  • 1 cana orez + 1,5 cani apa - in cazul in care orezul a fost bine spalat si lasat la inmuiat 15-25 min in apa rece (asa se va si obtine cel mai bun orez fiert)
  • 1 cana orez + 2 cana apa - cazul in care orezul se spala si nu se lasa la inmuiat.(la fiert orezul va absorbi apa)
De retinut ca apa trebuie adusa la punctul de fierbere inainte de a o turna peste orez.

Ca regula generala, pentru a obtine cel mai bun orez fiert: orezul inainte de a-l gati se spala bine si se tine la inmuiat.
In general, pe ambalajele orezului basmati (sau a oricarui al tip de orez) se specifica modul de lucru cu el. 

Un comentariu: