Prajitura aromata cu cirese



Ingrediente:
400 grame cirese
40 grame zahar + 3 linguri
coaja rasa de la 1/2 lamaie
2 cuisoare
1/2 baton de scortisoara
1/2 pahar de vin alb sec
2 oua
1 praf de sare
150 faina
50 grame amidon
1 plic zahar vanilat bourbon/ 1/2 esenta de vanilie
1/2 plic de praf de copt
150 grame iaurt(sau lapte rece)
zahar fin, pentru pudrat

Mod de preparare:
Cireselor le-am scos samburii si le-am pus intr-un vas cu 3 linguri de zahar,coaja de lamaie, cuisoarele, jumatatea de baton de vanilie si vinul. Am pus vasul la in foc mic si al lasat sa fiarba vreme de 15 minute. Am tras vasul de pe foc si am lasat sa se raceasca.
Intre timp, am separat albusurile de galbenusuri. Am adaugat galbenusurilor cele 40 de grame de zahar ramase si praful de sare. Am frecat galbenusurile cu zahar pana ce am obtinut o pasta de un galben pal. Albusurile le-am batut spuma cu un varf de cutit de sare.
Am amestecat faina cu amidonul, praful de copt si zaharul vanilat. 
Am adaugat amestecului de faina iaurtul, mestecand continuu, galbenusurile frecate, ciresele scurse si albusurile batute.
Am varsat compozitia intr-o tava rotunda cu diamentru de 24 de cm unsa cu unt si tapetata cu faina.
Am dat tava la cuptor la o temperatura de 190 grade Celsius pentru 40 de minut( timpul depinde de cuptor la cuptor). Pentru a fi sigura ca s-a copt am facut testul cu scobitoarea de lemn, si cum aluatul nu s-a prins de ea, am scos prajitura de la cuptor si am lasat-o la racit ... apoi am taiat-o feliute si am pudrat-o din ambundenta cu mult zahar fin. 
O prajitura nu prea dulce, aromata si buna, buna ... nepotelului meu tare i-a mai placut. 


Sursa: Dolci e Torte, de Luigi e Olga Tarentini Troiani

4 comentarii:

  1. Se vede ca iti plac mult ciresele, inca o reteta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. ohhh! da :D imi plac la nebunie! cred ca primavara aceasta am consumat pentru 2-3 ani cirese :)
    iti multumesc frumos de apreciere :) si pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna dimineata Ina :) multumesc frumos si de vizita :*

    RăspundețiȘtergere