Ciorba de pastai cu carnati afumati


Ingrediente:
fasole galbena/ verde
morcovi
bulion (optional)
ceapa verde/ceapa alba
ulei untura
usturoi verde, partea alba/ catei de usturoi intregi zdrobiti
carnati afumati si uscati
sare, piper
frunze patrunjel/marar
*** cantitatiile de legume si carnati tin de gustul fiecaruia ... niciodata nu socot cata fasole am pus sau cati morcovi ... cateodata pun si un fir de leustean la fiert, zilele trecute am pregatit ciorba aceasta si am folosit legume proaspate din gradina. Iubitul meu a cerut sa pun in ciorba si carnati de casa, dar eu mai pregatesc ciorba si fara, fiind la fel de gustoasa, bineinteles cu un gust total diferit. Carnatii sunt din iarna, pregatiti de noi din carne de porc cu vita condimentati cu cimbru si usor afumati ... Cateodata pun in ciorba si un pic de bulion sau la sfarsit o dreg cu o smantana buna, de casa ... dar usturoi pun mereu, macar un catel usor zdrobit cu latul cutitului. 

Mod de preparare:
Se pune o oala cu apa la fiert. Cand apa a inceput sa dea in clocot se adauga morcovul taiat rondele, fasolea pastai rupta bucatele, dupa bunul plac, si bulion, dupa gust .... dupa cat de acrisoara se doreste a fi ciorba. Se lasa sa fiarba 10 minute sau cat e nevoie ca fasolea sa se fiarba. Inainte de a lua oala de pe foc se adauga carnati taiati feliute si prajiti in putin ulei/untura, ceapa verde si usturoiul taiate marunt. Se da gust cu sare si piper. Se mai lasa da dea cateva clocote si se ia oala de pe foc.
La cateva minute dupa ce se ia ciorba de pe foc se adauga si frunzele de marar si patrunjel taiate marunt. Se serveste imediat.


4 comentarii:

  1. Nu am mancat de secole o supa de pastai galbene, arata tare buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as face un catelde usturoi pisat bine si 2 linguri de smantana...ce ziceti daca as turma totul in farfurie cu supa asta?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sebastian, asa-m servit minunatia asta ...smantana grasa, de casa ca asa-i mai buna! si usturoi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sebi
    bine ca mi-ai amintit sa pun usturoi :)

    RăspundețiȘtergere